S S "#F
WPT 1
Km 3.44
Punt on és fàcil perdre's. Cal agafar un camí que ix a mà esquerra pujant en forma de S fins una tanca metàl·lica que hi ha i seguir vorejant-la. És molt fàcil passar de llarg si no s'està atent. Està just abans que la via verda s'encaixone entre terraplens. A la part dreta de la via també hi ha tanca amb gossos que poden servir-nos d'avís (si s'adonen de la vostra presència i lladren, clar!).

Si desitgem realitzar la pujada o la ruta per la variant, en aquest punt deurem seguir recte, i seguir les indicacions de la variant.

WPT 2
Km 4.97
En aquest encreuament devem agafar el camí / pista menys marcada. Ix just de front de què venim nosaltres i puja en zig-zag a través del bosc. És una senda marcada amb les esbosses groga-blanca de senda PR.
WPT 3
Km 5.60
Mas de la Cova. Agafar la pista que puja a mà esquerra sense asfalt.
WPT 4
Km 7.40
Possible drecera. En aquest punt és possible atallar agafant un camí que puja cap a l'esquerra. Té prou pendent. No és recomanable si voleu pujar més tranquil·lament, però amb força i un poc de tècnica, és 100% ciclable.
WPT 26
Km 9.22
Punt d'unió amb la variant. Des d'ací podem, be seguir per la ruta normal fins el cim, be tornar cap al principi per uns travesses, o seguir la variant inversament per la cresta de la muntanya.
WPT 5
Km 11.17
Pic dels Plans. Per a baixar, haurem d'agafar una trialera que ix entre la pista per on hem pujat i la reixa de l'antena que hi ha. Aquesta prou marcada, no busqueu camins gairebé-inexistents. Té una primera part amb molta pendent, però després se suavitza. Si no es desitja agafar la trialera, es pot realitzar la baixada per la mateixa pista que a la pujada i després agafar una altra pista que passa per la pedrera (mirar el mapa).
WPT 6
Km 12.64
Cava del Rentonar. Pou de neu en excel·lent estat de conservació, amb tota la sostrada completa. Si hem baixat per la pista, passem pel costat de la cava, si hem baixat per la trialera, tal com apareix en el track, passarem uns metres més amunt per la senda i haurem de desviar-nos si la volem visitar.
WPT 7
Km 13.08
Trialera molt divertida. És fàcil perdre's en aquest punt si seguim el camí més marcat que segueix recte planejant, però el recorregut millor és baixar per la trialera que ix a l'esquerra amb bo pendent però sense escalons ni pedres.
WPT 8
Km 13.34
Fi de la trialera. Eixim a una pista MOLT ràpida. Circular amb atenció . Al final hi ha una cadena.
WPT 9
Km 14.80
Eixim de la pista a la carretera del port de Benifallim, entre Benifallim i La Torre dels Maçanes. Tot just eixir, a escassos metres, devem de nou abandonar la carretera agafant una pista a mà esquerra.
WPT 10
Km 16.47
La pista acaba en una casa derruïda. Haurem de seguir travessant el bancal de l'esquerra en el punt on acaba la pista. Aquesta lleugerament marcat pel pas de ciclistes i excursionistes. A l'altre extrem del bancal reprenem una senda prou més marcada.
WPT 11
Km 18.53
Arribem a la carretera Alcoi - Benifallim. En aquest punt, ben vam creuar la carretera i seguim per la ruta assenyalada, o ben seguim per la carretera fins a la font del Regadiu (Wpt 12).
WPT 12
Km 19.47
Si us trobeu cansats en aquest punt, podeu seguir per carretera fins a Alcoi, però en un altre cas, la ruta recomanada segueix per davall de la carretera. Passem pel túnel que hi ha al costat de la font i que ens porta a l'altre costat de la carretera. Pugem arrossegant (si no sabeu fer trial) els escalons de pedra de la riera fins que de nou podem muntar seguint una bonic senda.
WPT 13
Km 22.52
De nou tornem a agafar els túnels fins al poliesportiu.

VARIANT

S S "#F "#F
WPT 14
Km 4.42

Deixem la Via Verda per a dirigir-nos cap a La Sarga.

WPT 15
Km 5.12
Eixim a la carretera d'entrada a La Sarga. La seguim cap a l'esquerra.
WPT 16
Km 5.50
La Sarga. Passem pel seu interior seguint després la pista marcada al mapa..
WPT 17
Km 6.88
Arribem a la carretera d'entrada del Mas del Pouet de Dalt, just al costat de la carretera nacional N-340. Evitarem xafar-la girant momentaneament cap a la masia, a l'esquerra, però als pocs metres girem per una altra carretera asfaltada cap a la dreta, fins a arribar al WPT 18.
WPT 18
Km 7.26
Abandonem l'asfalt de nou, agafant la pista que ix cap a l'esquerra creuant la barrera, i que es dirigeix al Mas del Fondo.
WPT 19
Km 7.77
ATENCIÓ, Punt conflictiu. Hem d'abandonar la pista per a agafar una senda camuflada que circula cap a la dreta i per davall d'un bosc de carrasques.
WPT 20
Km 8.39
De nou eixim al costat de la N-340, a l'entrada de la pista al Mas de Cano. Seguim aquesta pista cap a l'esquerra.
WPT 21
Km 9.70
No hem d'arribar a la masia. Quan la pista principal realitza una corba de 135 graus, agafem la pista que ix a l'esquerra, que aquesta senyalitzada com que va al "camp de futbol". El Mas de Cano és una masia condicionada per a campaments juvenils.
WPT 22
Km 9.77
ATENCIÓ, Punt conflictiu. Deixem la pista per a agafar una senda camuflada que ix cap a la dreta en fort pendent ascendent. Plat xicotet i pinyó gran. És una senda que ens portarà fins a la cresta dels Plans amb molta pendent i trams molt tècnics. Els més forts i tècnics podran pujar tot el tram ciclant, la resta, a estones ciclant i a estones empenyent.
WPT 23
Km 10.94
Arribem a la pista principal que puja des del Port de la Carrasqueta. Girem a l'esquerra per a pujar un pendent curt però empinat i amb moltes pedres, que de nou només pujaran els més tècnics i forts.
WPT 24
Km 12.50
Part més alta de la variant. Ara toca abaixar una trialera.
WPT 25
Km 13.78
Atenció, si voleu seguir la variant integrament, per aquest punt, i camp a través seguint la cota dels bancals abandonats, podrem eixir a la pista que puja i per la que vindríem si estiguérem realitzant la ruta normal. En cas que desitgeu unir la variant amb la ruta principal per a pujar fins al pic, seguiu la senda que entronca amb la pista més amunt. Des d'aqueix punt, seguir les indicacions de la ruta normal.
WPT 26
Km 13.94
Arribem a la pista principal, per la que vindríem si estiguérem realitzant la ruta normal. Podeu seguir la ruta normal, o tornar des d'aquest punt, però travessant per unes divertides trialeres en compte de seguir la pista. La trialera s'agafa des d'aquest punt, creuant la carretera i seguint vessant baix.
WPT 27
Km 14.07
Trialera divertida, però curta. La resta del camí una vegada que de nou entronquem amb la pista principal, segueix el mateix recorregut que la pujada normal.